Regulamin aplikacji adwokackiej
Regulamin aplikacji adwokackiej
Wpis na listę aplikantów – wymagane dokumenty
Wniosek o wpis na listę aplikantów adwokackich
Załączniki do wniosku:
- Odpis lub oryginał dyplomu – o ile nie był składany przy zgłoszeniu o przystąpienie do egzaminu wstępnego na aplikację adwokacką
- Aktualna informacja o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego (opatrzona datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed jej złożeniem)
W przypadku uzyskania aktualnej informacji o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, należy dołączyć informatyczny nośnik danych pamięci (pamięć USB, płyta CD lub DVD), na którym powinien być zapisany dokument elektroniczny w formie danych XML, podpisany przez osobę upoważnioną do wydawania takich informacji przy pomocy bezpiecznego podpisu elektronicznego.
Wydruk wizualizacji dokumentu elektronicznego „Informacja o osobie z Krajowego Rejestru Karnego” nie jest dokumentem, o czym Ministerstwo Sprawiedliwości informuje na stronie internetowej pod adresem: https://ekrk.ms.gov.pl/ep-web
- Oświadczenie o niekaralności (art. 65 pkt 1 w zw. z art. 75 ust. 2 ustawy Prawo o adwokaturze)
- Oświadczenie o korzystaniu w pełni z praw publicznych i posiadaniu zdolności do czynności prawnych (art. 65 pkt 2 w zw. z art. 75 ust. 2 ustawy Prawo o adwokaturze)
- Oświadczenie o zapoznaniu się z Klauzula Informacyjną (RODO), zgoda na przetwarzanie danych osobowych (art. 13 i art. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. (Dz.Urz.UE L z 2016 r. nr 119/1)
- Oświadczenie – zgoda na przetwarzanie danych osobowych ( art. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. (Dz.Urz.UE L z 2016 r. nr 119/1
- Oświadczenie – art. 78h ust 12 ustawy Prawo o adwokaturze
- Klauzula Informacyjna RODO
- 3 zdjęcia (fotografia kolorowa w standardzie dowodu osobistego lub paszportowego)
Wnioski o wpis na listę aplikantów adwokackich